Spánek

21. října 2008 v 15:54 | lucianek01 |  něco pro děvčata
Zdravý spánek je spánek pro krásu
Ve spánku organismus nabírá nové síly. Tělesný a duševní odpočinek
během spánku náš organismus "přeřadí" na regeneraci. Zatímco některé tělesné orgány jsou v noci ve své činnosti zpomaleny a odpočívají - klesá tepová frekvence, zklidňuje se dýchání, zažívací trakt pracuje "lenivěji" - jii né orgány jsou naopak velice aktivní. Uvedme si pár příkladů: Kožni buňky se v noci dělí dvakrát rychleji než ve dne. Chcete-li kůži podpořit v její noční práci, aplikujte na noc kosmetické prostředky s uklidňujícími a regeneračními látkami. Kosmetický průmysl nabízí celou řadu hydratačních masek, vlasových kúr a regeneračních krémů, které jsou určeny speciálně na noc. Prostředky s dlouhodobým účinkempředávají kůži účinné látky pozvolna, a jsou tak na noc velmi vhodné. Regenerace kůže ostatně začíná již brzy z večera. Pleťová maska je proto mnohem efektivnější večer než ráno. Ke komplexu regeneračních pochodů patří odhourávání a vylučování odpadních a jedovatých látek. Orgány, pro něž je to hlavním úkolem (játra, ledviny), proto v noci pracují "na plné obrátky". Dokonalé uvolnění svalů výrazně přispívá k tomu, že se tělo lépe prokrvuje, což je významná pomoc při odbourávání odpadních látek.
Mějte na paměti: Také na duševní úrovni probíhá v noci jakýsi "odvoz odpadků". Podněty, dojmy a zážitky jsou zpracovávány ve snech, napětí povoluje a znovu se nastoluje vnitřní rovnováha.
Jak "funguje" spánek?
V noci spáč prodělá několik fází spánku - hluboký spánek, spánek, kdy se zdají sny, a lehký spánek. Ve fázi hlubokého spánku se naprosto uvolníme a jsme těžko k probuzení. První fáze hlubokého spánku nastupuje poměrně brzy po usnutí, proto je spánek po usnutí z hlediska odpočinku nejvydatnější. S pokračující nocí se fáze hlubokého spánku stále zkracují. U dospělého obnáší hluboký spánek jen 15-20 % z celkové doby spánku, tedy průměrně 90 minut za jednu noc. Každá fáze hlubokého spánku je vystřídána, fází lehkého spánku, která se vyznačuje určitými tělesnými projevy: oči pod víčky se rychle pohybují sem a tam, krevní tlak stoupá, dech se zrychluje. Právě podle rychlých pohybů očí (rapid eye movement) se tato spánková fáze nazývá REM fáze. Především v této fázi se nám zdají sny. Doba spánku závisí na individuální potřebě. Dospělý člověk zpravidla spí sedm až devět hodin. Ve stáří potřeba spanku klesá.
Mějte na paměti: Není dobré příliš mnoho ani příliš málo spánku...
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 JessiQa JessiQa | Web | 21. října 2008 v 15:57 | Reagovat

u mě na blogu je bleskovka tak se zapoj dííky

a sry za reklamu

2 lucianek01 lucianek01 | 21. října 2008 v 16:11 | Reagovat

jasánek už jsem u tebe byla:)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama